Tre digitale investeringer, som betaler sig

Tre digitale investeringer, som betaler sig

Det er ikke for sjovt, at den samlede danske e-handel i fjor rundede astronomiske 100 milliarder kroner. Der er tale om en branche i vækst, og alt tyder på, at udviklingen ikke stopper her – tværtimod.

Utallige analyser peger på, at e-handel i de kommende år vil vokse massivt, hvilket også betyder, at det ikke på nogen måde er for sent at hoppe med på bølgen. I dette indlæg kigger vi nærmere på tre digitale investeringer, der i den grad kan mærkes på bundlinjen med en smule held og en korrekt udførsel.

Invester i en webshopløsning

En ting er at være til stede på nettet med en simpel hjemmeside, hvor dine kunder kan kontakte jer for at bestille varer eller tjenesteydelser – noget helt andet er en brugervenlig webshop, hvor besøgende kan klikke sig igennem dit varekatalog og bestille det, de har brug for, med få klik. Webshops brager i disse år frem over stepperne, og i kampen om kundernes gunst og pengepung gælder alle kneb. Vil du gerne have en bid af e-handelskagen, er der ingen vej uden om en webshop, hvis du sælger fysiske varer. Det er en smule vanskeligere, såfremt du udelukkende leverer tjenesteydelser, hvor en traditionel hjemmeside måske bedre egner sig. Du kan læse mere om alt det, du skal vide som webshopejer, på Webshop Guru.

Søgemaskineoptimering eller AdWords – bliv fundet på nettet

Betaler jeres virksomhed allerede for annoncer i avisen, radioen eller TV’et, kan I godt opsige disse samarbejder med det samme – langt de fleste erhvervsdrivende får et væsentligt større og mere gennemskueligt afkast af at kaste deres markedsføringskroner efter søgemaskineoptimering (SEO) eller Google AdWords, som gør det muligt for dine kunder at finde din hjemmeside/webshop der, hvor de er – nemlig på Google. Det kan virke teknisk og vanskeligt at komme i gang med, men selv med et relativt beskedent budget er det faktisk muligt at opnå forholdsvis pæne resultater over tid. Det kan være en rigtig god idé at alliere sig med et bureau eller en konsulent med erfaring inden for online marketing, så I får mest muligt ud af jeres penge.

De sociale medier er mere end bare Facebook

De fleste danskere er i dag på Facebook, og dette gør i sig selv platformen attraktiv for såvel store som små virksomheder. Det er nemlig et talerør, hvor du kan komme ud til dine potentielle kunder med budskaber i øjenhøjde. Facebook er dog langt fra det eneste medie, som måske er relevant for din virksomhed og derfor bør indgå som en del af jeres digitale strategi. Twitter, Instagram og Snapchat – dette er blot et fåtal af de hundredvis af forskellige platforme, hvor du kan eksponere din virksomhed og dets produkter. Nøglen til succes i relation til sociale medier er godt indhold. Dine potentielle købere gider ikke høre din salgs tale om, hvor fantastisk et produkt du kan tilbyde dem. Det handler om at servere dit budskab i et format, der giver mening og værdi – på den ene eller anden måde. Det kan lyde som et krav om at opfinde den dybe tallerken, men med en smule kreativitet kan man komme forholdsvis langt for få midler.

 

 

 

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *