Abonnementsordninger hitter på nettet

Abonnementsordninger hitter på nettet

E-handelsmarkedet ændrer sig hele tiden, og der opstår hele tiden nye trends. Nogen forsvinder hurtigt igen, mens andre bliver en succes og hænger ved. Abonnementsordninger er en af de trends, som har vundet stor popularitet på internettet – til stor glæde for både kunder og ejeren bag de forskellige webshops, der benytter det.

Universelt anvendeligt

Én af de helt store fordele ved abonnementsordninger er, at det kan anvendes i et valg af forskellige brancher. Det er især B2C webshops, som har held med at sælge abonnementer.

Det eneste krav til ens produkt er, at det er noget, som bliver opbrugt. En af de webshops, der har oplevet stor succes med at tilbyde abonnementer, er Gilpa.dk, som sælger hundefoder. Kunden vælger selv, hvor ofte de ønsker at modtage foderet, og der er vejledninger til at finde det foder, der passer bedst til ens hund. Hvis man bestiller over 5 kg, er der gratis levering, og der er ingen binding på abonnementet. Sidste bonus for kunden er, at de sparer penge ved at modtage foderet fast fremfor løbende selv at bestille.

 

Mersalg er nøgleordet

Abonnementsordninger er geniale, da de skaffer mersalg til webshoppen. Ofte betaler man en fast pris for hver besøgende, som man får ind på webshoppen – enten direkte eller indirekte. For mange webshops er det en succes, hvis man kan få en kunde til at komme igen bare én gang, men hvis man får solgt et abonnement, så har man en kunde, der kommer igen måned efter måned.

Loyale kunder er bogstaveligt talt guld værd, så det kan være en fantastisk stor fordel for en webshop at have en række stamkunder, som fast modtager varer fra sortimentet.

 

Hvordan lokker man kunderne?

For mange webshops er det ikke svært at lave en abonnementsordning, men det kan være svært at få kunderne til at prøve ordningen. Hvis man vil implementere en abonnementsordning er det vigtigt at finde noget, som man kan lokke kunderne med.

Mange vælger at give rabat, men det er ikke kun økonomiske fordele, som kan bruges. Mange har også held med at tilbyde en medfølgende e-bog, der vejleder på området. Andre tilbyder, at kunderne kan deltage i arrangementer, mens en tredje mulighed kan være at give den første måned gratis. Det er forskelligt, hvad der virker for den enkelte webshops. Det vigtigste er bare at give abonnementer en chance – lige meget om man sælger hundemad eller strømper.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *